COPYRIGHT

Photobucket
Tidak dibenarkan menyalin atau 'copy' mana-mana bahagian dalam blogspot ini KECUALI dengan keizinan cik pemilik blog ini (which is me).
TERIMA KASIH.

Siapa pemilik blog ini?

Alumni SKPP
Alumni MMP
Alumni AKSES 2
Alumni KEX
Alumni CFS
Alumni UIAM
Sekarang? Pelajar USM
© cik.nabilahnur[at]gmail.com

CERPAN [published]

TERBAIK UNTUKMU
...PROLOG... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...

TUHAN, BERIKAN AKU CINTA
... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...

LELAKI UNTUKMU
... 1 ... 2 i... 2 ii ...SP i...


KERANA SAAT ITU
...1...

==============

{Cerita ini pernah TAMAT di blog. E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur}

connecting...

4 novel di bawah ini sudah tiada di pasaran. E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur
.

PATRICIANS VS AURORA
{Sinopsis}

.

ISTANA AIRI
{Sinopsis}

.
.
CALON ISTERI PUTERA MAHKOTA
{Sinopsis}
.

E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur

Award ~

Ske Cite Kat Sini ~

COPYRIGHT

Photobucket
Tidak dibenarkan menyalin atau 'copy' mana-mana bahagian dalam blogspot ini KECUALI dengan keizinan cik penulis blog ini (which is me).
TERIMA KASIH.

ONLINE SHOP

E-BUKU boleh didapati di kedai shopee:
https://shopee.com.my/cik.nabilahnur

Takdir Cinta (sekarang)

 photo eampf.jpg
... 1 ... 2 ... 3 i ... 3 ii ...
... 4 i ... 4 ii ... 5 ... 6 i ...
... 6 ii ... 7 ... 8 ... 9 ...
... 10 ... 11 ... 12 ... 13 ...
... 14 i ... 14 ii ... 15 ...
... 16 i ... 16 ii ... 17 ...
... 18 ... 19 ... 20 ... 21 i ...
... 21 ii ... 22 ... 23 ... 24 ...
... 25 ... 26 ... 27 ... 28 ...
... 29 ... 30 ... 31 ... 32 ...
... 33 ... 34 ... 35 ... 36 ...
...37 ... 38 ... 39 ... 40 ...
... 41 ... 42 ... 43 ... 44 ...
... 45 ... 46 ... 47 ... 48 ...
... 49 ... 50 ... 51 ... 52 ...
 photo eampf.jpg

I.A.P.H. @ PBP

-Sambungan Istana Airi-

... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...
... 6 ... 7 ... 8 ... 9 ... 10 ...
.WATAK.
Untold ... SP#1 ... SP#2
... SP#R ... SP#3 ...

{Cerita ini pernah TAMAT di blog. E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur}

MCI


{Diharap cerita ini dapat memberi pengajaran, insyaAllah}

Photobucket
... PROLOG ...

... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...
... 6 .... 7 ... 8 ... 9 ...

... 10 ... 11 ...

{TAMAT}

IU @ KHB

Photobucket
... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...
... 6 ... 7 ... 8 ... 9 ...
... 10 ... SP ...

{cerita ini pernah TAMAT di blog. episod 11-akhir diremove sebab cerita dalam proses edit untuk penerbitan}

Cari cerita apa?

ANNOUNCEMENTS


1) FB group for this blog:
https://www.facebook.com/groups/bentukhati/ .
Feels free to join.
:)
2) Due to copyright issue, cik haliban dah deleted cerita-cerita lama sehingga 5 episod atau 10 episod sahaja. Sesiapa yang teringin nak baca yang full,E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur ^____^

~TERIMA KASIH~ARIGATOU GOZAIMASU~GHAMSAHAMIDA~

Dah S.O.L.A.T.?

Photobucket

Jumaat, 3 Oktober 2014

Takdir Cinta (E&F) -23-


Ema menuruni tangga masjid sebelah wanita. Mereka singgah di masjid untuk bersolat Maghrib terlebih dahulu. Kata insan yang cuba menyelamatkannya itu, mereka perlu berbicara. Menghampiri kereta yang membawanya ke sini, Ema melihat pemuda itu sedang bersandar pada pintu kereta sambil berpeluk tubuh. Pemuda itu sedang memandang langit malam yang gelap.
                Pemuda itu kembali menunduk dan memandangnya apabila menyedari seseorang sedang menghampiri. Ema cuba untuk berlagak biasa. Namun, hatinya resah memikirkan bahawa pemuda itu akan menyoal keberadaannya di rumah usang di dalam kawasan hutan itu. Dia juga hairan bagaimana pemuda itu boleh berada di situ. Adakah pemuda itu turut terlibat? Ema menggeleng sendiri. Hatinya tidak mahu mengakui tanggapan tersebut.
                “Jom. Kita berbincang lepas makan,” ajak pemuda itu apabila dia menghampiri.
                Ema terus berlalu ke tempat duduk sebelah pemandu. Sepanjang pemanduan tersebut, hanya sepi yang menemani mereka berdua. Setibanya di restoran, Ema hanya mengikut langkah lelaki itu daripada belakang.
Sementara menunggu pesanan makanan mereka tiba, Ema memandang orang sekeliling. Bukan tidak ingin memandang insan di hadapnnya, cuma dia perlu menjaga pandangannya.
"Let’s talk.
Ema memandang insan tersebut. Terserempak dengan Tengku Fateh Abqari itu tentulah bukan dalam jadual hariannya. Namun, takdir Allah menemukan mereka walaupun dalam keadaan yang luar biasa.
“Apa yang awak buat di sana, Ema? It was dangerous. Sudahlah waktu itu sudah hampir masuk Maghrib.”
Ema diam. Dia tahu soalan tersebut akan ditanya namun dia masih belum ada jawapannya. Sepi. Lelaki itu memandangnya. Dia pula memandang jari-jemarinya di atas meja.
"Ema... Susah sangat ke soalan saya?”
Ema menggeleng. Dia tidak langsung tertekan dengan desakan lelaki itu. Dia adalah seorang pengintip, dia sudah dilatih dengan bermacam-macam cara untuk menahan diri daripada membuka mulut tentang tugasnya.
“Awak sendiri? Apa awak buat di sana? Awak kenal mereka?” bidas Ema. Dia tidak boleh menjawab soalan Fateh secara jujur. Perihal kerja dan tugasannya adalah perkara sulit kerajaan walaupun Fateh adalah putera raja negaranya. Lalu, lebih baik dia mempersoalkan kehadiran lelaki itu di sana.
Dilihatnya lelaki itu bersandar dan memeluk tubuh. “Saya ekori awak.”
Ema meniru gaya Fateh. Dia turut berpeluk tubuh. Dia memang seorang gadis, namun dia boleh menjadi seorang yang tegas apabila perlu. Orang tidak akan nampak dia sebagai seorang gadis yang lemah. Keningnya diangkat, ingin lelaki di hadapannya itu meneruskan penjelasan.
“Saya pergi ke hotel tempat awak menginap. Guess what? Pekerja hotel cakap nama awak tiada dalam sistem mereka tapi lepas tu saya nampak awak keluar. Jadi saya ekori awak,” terang lelaki di hadapannya itu.
“Macam awak ekori saya semalam,” ujar Ema dengan nada mendatar. Ayat itu bukan satu pertanyaan tetapi satu pernyataan. Tentulah Fateh mengekori kereta yang dipandunya ke kawasan air terjun semalam.
“Ema, awak seorang perempuan. Saya kenal awak dan nampak awak masuk ke kawasan hutan. Awak fikir, apa yang saya akan buat? Takkan saya hendak biarkan perempuan masuk kawasan hutan. Manalah saya sangka awak bukan perempuan biasa.”
Ema hampir tersengih apabila Fateh melabelkan dia sebagai ‘bukan perempuan biasa’. Tepat sekali ungkapan yang digunakan oleh pemuda itu.
“Inikah kerja yang awak cakap? Awak kerja apa sampai perlu mengintip orang-orang dalam rumah banglo usang tu malam-malam begini? Entah siapa mereka semua tu, Ema,” sambung lelaki itu lagi.
Ema menghela nafas panjang. Tanpa sedar, Fateh sudah mengetahui salah satu tugasannya walaupun lelaki itu tidak mengetahui kerja sebenarnya. Jika dia terus membiarkan Fateh membuat andaian demi andaian, lelaki itu mungkin akan mengetahui rahsianya. Dia tahu, Fateh bukanlah seorang yang senang diputar belit. Lelaki itu adalah bekas ahli perisik negara, dia tahu perkara itu.
Ketika itu, pelayan datang membawa makanan mereka. Fateh mengarahkan mereka makan terlebih dahulu. Bunyinya seperti mereka memerlukan tenaga untuk ‘bergaduh’ selepas makan nanti.
“Oh ya, jangan lupa. Tengahari esok kita makan tenghari dengan Danish dan Iman,” ujar lelaki itu setelah mengelap mulutnya dengan tisu setelah selesai menjamu selera.
Ema menjulingkan mata ke atas lelangit restoran tersebut. Siapa yang boleh lupa jika ada temujanji dengan pasangan diraja? Tentu sekali dia tidak lupa.
“Iya,” jawab Ema sepatah.
“Saya jemput awak nanti.”
Terangkat kening Ema. “Perlukah?”
Ema melihat lelaki itu mengeluh, “Can you just give me a chance, Ema?
Ema terkebil-kebil seketika. “Peluang apa?”
Lelaki di hadapannya itu menggeleng. Ema semakin tidak faham apa yang hendak disampaikan oleh lelaki itu sebenarnya.
I don’t know you anymore, Ema. Saya mula kenal awak sebagai bekas rakan satu kolej. Kemudian, awak kerja sebagai pembantu rumah saya. Selepas tu, awak kerja di kedai bunga. Sekarang, awak di sini. Jauh daripada keluarga awak dan saya masih tidak tahu apa yang awak buat di sini. Malam esok saya sudah terbang balik ke Zamora, Ema. Macam mana kalau ada apa-apa terjadi pada awak?” Fateh meluahkan rasa.
Ema tersenyum nipis. Wajar jika lelaki itu risau akan dirinya kerana lelaki itu tidak tahu siapa dirinya yang sebenar.
“Saya sudah biasa survive dengan cara begini. Saya bukan orang senang, Fateh. Saya perlu bekerja kuat demi keluarga saya,” balas Ema.
“Tapi sehingga membahayakan diri awak sebegini? Saya nampak orang-orang yang berada di dalam rumah banglo usang tu mempunyai pistol, Ema. Boleh tak awak fikirkan keselamatan awak sebelum buat sesuatu?”
Ema mengeluh. Dia tidak boleh menyalahkan lelaki itu. Lelaki itu tidak tahu bahawa dia memang terlatih. “Kan saya sudah beritahu awak tadi, saya dah biasa.”
Bulat mata si Fateh. “Awak sudah biasa berdepan dengan orang-orang yang mempunyai pistol begitu?”
Ema terdiam. Nampaknya, sedikit rahsianya sudah terbongkar. Lebih baik selepas ini dia hanya mendiamkan diri.
“Awak buat kerja apa ni, Ema? Jangan cakap awak buat sesuatu yang menyalahi undang-undang,” teka Fateh.
Ema tergelak. Dia... membuat sesuatu yang menyalahi undang-undang? Ema terasa ingin ketawa pula rasanya. Sebagai seorang pengintip Skuad Alpha, dia adalah salah seorang yang paling arif tentang undang-undang. Mereka yang bergelar pengintip rahsia negara adalah orang-orang yang sangat berdisiplin dan tidak mempunyai rekod buruk. Jikalau ada juga undang-undang yang mereka langgar, itu adalah hanya kerana tugasan masing-masing.
“Ema...” panggil Fateh apabila Ema tidak langsung memberi jawapan kepada Fateh.
Ema menggelengkan kepalanya, “Boleh kita berhenti bercakap tentang saya? Saya tak boleh jawab soalan-soalan awak, Fateh. Please...
Fateh bersandar dan menghela nafas panjang. Nampaknya gadis di hadapannya itu tidak akan bercerita tentang perkara yang sebenarnya.

Melangkah masuk ke kediamannya, Tengku Iman Hakimi terus sahaja mendaki anak tangga  menuju ke tingkat atas. Waktu-waktu sebegini, isteri tercinta dan anakanda-anakanda kesayangannya tentu sedang menonton televisyen bersama-sama. Dia tidak mahu melepaskan peluang untuk meluangkan masa bersama keluarga kecilnya itu.
                Salam diberi apabila dia memasuki ruang menonton. Tiga kembar miliknya bersama Cik Puan Airinya itu meluru kearahnya dan memeluknya erat. Hakimi tersenyum bahagia. Dia berpandangan dengan isterinya yang sedang berdiri. Setelah memastikan anakanda-anakanda mereka kembali menonton, Hakimi menghampiri si isteri dan membiarkan tangannya disalami sebelum dia membalas dengan kucupan di dahi wanita itu. Mereka kemudiannya duduk bersebelahan di sofa sementara anakanda-anakanda mereka lebih senang berbaring di bawah sahaja.
                Amor, okey hari ni?” soal si isteri dengan bisikan, tidak mahu mengganggu konsentrasi anakanda-anakanda mereka.
                Hakimi senyum, “Tengok wajah sayang dan tiga anakanda kita ni, yang tak okey pun akan jadi okey.”
                Si isteri membalas senyuman dan mengangguk sahaja.
“Oh ya, tadi Danish ada menghubungi Kimi,” ujar Hakimi apabila teringatkan panggilan yang diterima nun jauh daripada Darwish.
“Ada apa-apakah?”
“Ada sedikit masalah negara, nanti Kimi cerita. Katanya, Ateh pun ada di Darwish sekarang,” jelas Hakimi.
“Ateh pergi Darwish? Kalau Airi tahu, boleh Airi kirimkan sesuatu pada orang di sana.”
Hakimi senyum sahaja. Airi tentu rindukan kaum kerabatnya di sana. “Fateh pergi kerana kerja, sayang. Lagipun, kalau Airi hendak ke Darwish, beritahu Kimi bila-bila masa. Kita boleh aturkan masa untuk ke sana.”
“Airi tahu, cuma lama pula rasanya tak jumpa Ateh,” balas isterinya.
“Sibuk bekerja dan kumpul duit untuk kahwin agaknya,” ujar Hakimi bergurau.
“Hah? Ateh hendak kahwin? Dengan siapa? Kenapa Airi tak tahu?” Bertalu-talu soalan keluar daripada mulut isterinya. Hakimi ketawa kecil.
“Amor, perkara ni tak lucu. Airi tak tahu apa-apa pun.”
“Lah... Bukan sayangkah yang temukan dan hendak jodohnya Ateh dengan seseorang tempoh hari? Tak jadi?” jawab Hakimi.
Si isteri menggeleng lembut. “Ateh nampak tak berminat. Mungkin dia sudah ada orang lain.  Dia ada minta maklumat tentang seseorang daripada Airi, tapi Airi tak boleh bagi sebab itu fail sulit.”
Hakimi mengangguk. “Tak apa. Tahulah dia hendak buat macam mana tu. Dia bekas seorang perisik negara. Kalau dia betul-betul berminat, dia boleh sahaja dapatkan maklumat yang dia mahu dengan caranya sendiri.”
“Tapi Airi suka sangat kalau Ateh jadi dengan Amani,” jawab si isteri.
Terangkat kening Hakimi. Nampaknya wanita kesayangannya itu betul-betul serius hendak berbiraskan gadis bernama Amani itu. “Kenapa? Ada apa dengan Amani tu?”
“Amani cantik dan pandai bergaya. Pelajaran pun tinggi. Kerjanya juga bukan sebarangan. Airi rasa Amani sesuai dengan Ateh.”
Hakimi menggeleng sendiri mendengar kata-kata si isteri. “Sayang sedar tak? Semua yang sayang sebut tu adalah duniawi semata-mata. Benda-benda itu semua mungkin nampak menarik pada mata saying, tapi bukan pada Ateh. Ateh mungkin nampak benda yang lebih bernilai daripada semua itu pada seseorang yang dia tunggu, seperti apa yang Kimi nampak pada sayang selama ini.”
Tersipu-sipu si isteri. Hakimi senyum sahaja.
panjang tak? panjang tak? heee.... Selamat Hari Raya Aidil Adha untuk yang beragama Islam. :) Selamat bercuti untuk semua!

3 komen:

Unknown berkata...

besttttt sambung la lagiiiiiiii ... hihihi <3

Tanpa Nama berkata...

Nak lagi...... Hehehe

Unknown berkata...

Tak sabar la tggu citer nih...

Catat Ulasan

Mohon komen entri kali ini. Terima kasih!!! :D

SHOPEE CIK HALIBAN
UNTUK ORDER
BUKU FIZIKAL
& E-BUKU: Shopee.com.my/cik.nabilahnur
.
.
.
.
.





 
 

Designed by: Compartidísimo | Brought to you by Blogger Template Place & Blogger Tutorial
Scrapping elements: Deliciouscraps©