COPYRIGHT

Photobucket
Tidak dibenarkan menyalin atau 'copy' mana-mana bahagian dalam blogspot ini KECUALI dengan keizinan cik pemilik blog ini (which is me).
TERIMA KASIH.

Siapa pemilik blog ini?

Alumni SKPP
Alumni MMP
Alumni AKSES 2
Alumni KEX
Alumni CFS
Alumni UIAM
Sekarang? Pelajar USM
© cik.nabilahnur[at]gmail.com

Cari cerita apa?

Connecting ...

JS Adiwarna Publishing



KHB photo COVERKBH.jpg
{sinopsis}
.
RM 17.00 RM13.60 online di JS Adiwarna
.
Kalau nak beli daripada cik haliban pun boleh... contact me at FB, ok? ^____^

connecting...

3 novel di bawah ini sudah tiada di pasaran. Kalau nak beli, contact me at FB, ok? ^____^
.

.

PATRICIANS VS AURORA
{Sinopsis}
Hanya RM9.90 e-book
.

ISTANA AIRI
{Sinopsis}
[ episod 1 - 4 ]
.
.
CALON ISTERI PUTERA MAHKOTA
{Sinopsis}

Award ~

Ske Cite Kat Sini ~

COPYRIGHT

Photobucket
Tidak dibenarkan menyalin atau 'copy' mana-mana bahagian dalam blogspot ini KECUALI dengan keizinan cik penulis blog ini (which is me).
TERIMA KASIH.

Takdir Cinta (sekarang)

 photo eampf.jpg
... 1 ... 2 ... 3 i ... 3 ii ...
... 4 i ... 4 ii ... 5 ... 6 i ...
... 6 ii ... 7 ... 8 ... 9 ...
... 10 ... 11 ... 12 ... 13 ...
... 14 i ... 14 ii ... 15 ...
... 16 i ... 16 ii ... 17 ...
... 18 ... 19 ... 20 ... 21 i ...
... 21 ii ... 22 ... 23 ... 24 ...
... 25 ... 26 ... 27 ... 28 ...
... 29 ... 30 ... 31 ... 32 ...
... 33 ... 34 ... 35 ... 36 ...
...37 ... 38 ... 39 ... 40 ...
... 41 ... 42 ... 43 ... 44 ...
... 45 ... 46 ... 47 ... 48 ...
... 49 ... 50 ... 51 ... 52 ...
 photo eampf.jpg

MCI

{MCI mengandungi cerita-cerita benar. Diambil bukan untuk mengaibkan, tetapi untuk memberi pengajaran, insyaAllah}
Photobucket
... PROLOG ...
... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...
... 6 .... 7 ... 8 ... 9 ...
... 10 ... 11 ...
{TAMAT}
SP#1 - SP#2 - SP#3

IU @ KHB

Photobucket
... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...
... 6 ... 7 ... 8 ... 9 ...
... 10 ... SP ...

{cerita ini pernah TAMAT di blog. episod 11-akhir diremove sebab cerita dalam proses edit untuk penerbitan}

TBUM


...PROLOG...
... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...

{Cerita ini pernah TAMAT di blog. Episod 6-akhir diremove untuk penerbitan}

I.A.P.H. @ PBP

-Sambungan Istana Airi-
Photobucket
... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...
... 6 ... 7 ... 8 ... 9 ... 10 ...
.WATAK.
Untold ... SP#1 ... SP#2
... SP#R ... SP#3 ...

{Cerita ini pernah TAMAT di blog. Episod 11-akhir diremove due to copyright issues}

TBAC

... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...

{Cerita ini pernah TAMAT di blog. Episod 6-akhir diremove untuk penerbitan}

Lelaki Untukmu (LUM)

Photobucket
... 1 ... 2 i... 2 ii ...

...SP i...

{cerita ini pernah TAMAT di blog. episod 3-akhir diremove sebab cerita dalam proses edit untuk penerbitan}

Beli Buku Online

ANNOUNCEMENTS


1) FB group for this blog:
https://www.facebook.com/groups/bentukhati/ .
Feels free to join.
:)
2) Due to copyright issue, cik haliban dah deleted cerita-cerita lama sehingga 5 episod atau 10 episod sahaja. Sesiapa yang teringin nak baca yang full, you can contact me by email cik.nabilahnur@gmail.com ^____^

~TERIMA KASIH~ARIGATOU GOZAIMASU~GHAMSAHAMIDA~

Dah S.O.L.A.T.?

Photobucket

Khamis, 19 Ogos 2010

TBAC -4- Kisah Syuq

Seiring dengan langkah kakinya, kepalanya menjengah lorong-lorong di antara rak-rak buku di tingkat paling atas perpustakaan itu, mencari teman baiknya yang menghilangkan diri sejak awal pagi tadi. Hari minggu, perpustakaan adalah tempat wajib bagi sahabatnya dan harus baginya. Nampak sangat kontra dia dan sahabatnya itu.
Dari tingkat satu, ke tingkat tiga, Ajlaa tetap melangkah, mencari sahabatnya itu. Kenyataannya, Syuqaira hari ini, bukan seperti yang dia kenal hampir tiga tahun yang lalu. Sudah lebih dua minggu berlalu sejak kejadian pahit yang menimpa gadis itu. Bukan sahaja pahit, malah menyakitkan dan menyayat hati. Gadis itu sudah menjadi sebatang kara di dunia ini dalam sekelip mata. Tiada saudara-mara. Tiada ibu dan bapa. Tiada adik-beradik. Hanya dia seorang diri di dunia ini.
Ajlaa sebenarnya masih belum mengetahui sepenuhnya apa yang berlaku ke atas keluarga sahabatnya itu. Apa penyebabnya kejadian itu, dia masih tidak tahu kerana Syuqaira sedikit pun tidak membuka mulut sejak gadis itu kembali ke kolej setelah beberapa hati cuti. Dia juga tidak mahu memaksa sahabatnya bercerita jika gadis itu tidak mahu.
Sejak pulang dari kampungnya, Syuqaira sudah jadi pendiam. Jika tidak mengulangkaji pelajaran, gadis itu akan termenung, merenung gambar arwah ahli-ahli keluarganya. Dua adiknya yang masih bersekolah menengah dan rendah juga turut menjadi mangsa kemaraan api yang membakar rumah mereka di kampung.
Ajlaa baru hendak berpusing kembali apabila dia ternampak beberapa tingkat buku yang tersusun di atas meja sehingga menenggelamkan wajah orang di sebalik buku-buku itu. Ajlaa membawa kakinya ke arah situ. Apa yang dia pasti, Syuqairalah yang berada di belakang buku-buku itu. Nasiblah gadis itu memilih meja paling hujung. Jika Syuqaira memilih meja lain, tentu setiap orang yang lalu lalang di meja tersebut akan melihat gadis itu dengan hairan. Hairan dengan ketinggian buku-buku yang dijadikan rujukan itu.
“Assalamualaikum.” Dia menarik kerusi dan duduk di hadapan gadis itu. Dilihatnya gadis itu mengangkat wajah dan tersenyum hambar ke arahnya. Mulut gadis itu terkumat-kamit sedikit, menjawab salamnya barangkali.
“Tak ajak aku pun datang sini.”
Kenyataan itu hanya dibalas dengan jungkitan bahu oleh rakan sebiliknya itu sebelum gadis itu kembali menenggelamkan diri di sebalik buku-buku itu. Ajlaa menggeleng. Itulah Syuqaira hari ini. Sepatah ditanya, tiada perkataan akan dibalas kecuali dengan bahasa isyarat atau bahasa badan. Senyuman gadis itu, sudah lama dia tidak nampak.
Ajlaa mungkin tidak rasa apa yang dirasai oleh gadis yang kehilangan keluarganya itu, namun sebagai kawan baik, dia cuba untuk memahami. Dia cuba untuk berada di sisi gadis itu walau apapun terjadi. Dia cuba untuk menaikkan semangat gadis itu untuk terus hidup. Dia akan terus cuba.
Adha? Tidak usah disebut nama itu, Syuqaira tidak akan mempamerkan reaksi-reaksi yang kebiasaannya. Tiada lagi rasa yang datang di hati gadis itu apabila dia cuba bercakap dengan Syuqaira tentang pemuda itu. Tak usah ditunjuk di mana pemuda itu berada, Syuqaira tidak akan berpaling melihat seperti kebiasaannya.
Jika orang tahu, mereka mungkin akan mengatakan bahawa Syuqaira hanya minat pemuda itu seperti gadis-gadis lain. Tapi bukan dia. Dia tahu perasaan sebenar gadis itu terhadap Adha. Sejak mereka di tahun pertama, memang gadis itu hanya minat biasa-biasa kepada senior yang setahun lebih tua itu. Namun, apabila masuk tahun kedua dan ketiga, Syuqaira tidak juga membuka hatinya kepada jejaka-jejaka lain. Betapa Syuqaira mengagumi lelaki itu. Lelaki yang seimbang dunia dan akhiratnya. Lelaki yang pertama dapat menawan hati gadis itu dari jauh. Kerana Syuqaira menyayangi lelaki itu kerana agamanya, kerana Allah.
Namun, itulah cerita beberapa minggu yang lalu. Cerita sebelum berita pertunangan Adha sampai kepada mereka. Cerita sebelum kebakaran yang menyebabkan gadis itu sebatang kara di dunia ini sampai kepada mereka. Nasib Syuqaira seperti sudah jatuh ditimpa tangga. Allah telah mengambil orang yang disayangi dan juga keluarganya yang tercinta selama-lamanya...

1 komen:

munirah fierus berkata...

akak knp part ni ngan part 3 sedih sgt?? :'(

Catat Ulasan

Mohon komen entri kali ini. Terima kasih!!! :D

...

 
 

Designed by: Compartidísimo | Brought to you by Blogger Template Place & Blogger Tutorial
Scrapping elements: Deliciouscraps©