COPYRIGHT

Photobucket
Tidak dibenarkan menyalin atau 'copy' mana-mana bahagian dalam blogspot ini KECUALI dengan keizinan cik pemilik blog ini (which is me).
TERIMA KASIH.

Siapa pemilik blog ini?

Alumni SKPP
Alumni MMP
Alumni AKSES 2
Alumni KEX
Alumni CFS
Alumni UIAM
Sekarang? Pelajar USM
© cik.nabilahnur[at]gmail.com

CERPAN [published]

TERBAIK UNTUKMU
...PROLOG... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...

TUHAN, BERIKAN AKU CINTA
... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...

LELAKI UNTUKMU
... 1 ... 2 i... 2 ii ...SP i...


KERANA SAAT ITU
...1...

==============

{Cerita ini pernah TAMAT di blog. E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur}

connecting...

4 novel di bawah ini sudah tiada di pasaran. E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur
.

PATRICIANS VS AURORA
{Sinopsis}

.

ISTANA AIRI
{Sinopsis}

.
.
CALON ISTERI PUTERA MAHKOTA
{Sinopsis}
.

E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur

Award ~

Ske Cite Kat Sini ~

COPYRIGHT

Photobucket
Tidak dibenarkan menyalin atau 'copy' mana-mana bahagian dalam blogspot ini KECUALI dengan keizinan cik penulis blog ini (which is me).
TERIMA KASIH.

ONLINE SHOP

E-BUKU boleh didapati di kedai shopee:
https://shopee.com.my/cik.nabilahnur

Takdir Cinta (sekarang)

 photo eampf.jpg
... 1 ... 2 ... 3 i ... 3 ii ...
... 4 i ... 4 ii ... 5 ... 6 i ...
... 6 ii ... 7 ... 8 ... 9 ...
... 10 ... 11 ... 12 ... 13 ...
... 14 i ... 14 ii ... 15 ...
... 16 i ... 16 ii ... 17 ...
... 18 ... 19 ... 20 ... 21 i ...
... 21 ii ... 22 ... 23 ... 24 ...
... 25 ... 26 ... 27 ... 28 ...
... 29 ... 30 ... 31 ... 32 ...
... 33 ... 34 ... 35 ... 36 ...
...37 ... 38 ... 39 ... 40 ...
... 41 ... 42 ... 43 ... 44 ...
... 45 ... 46 ... 47 ... 48 ...
... 49 ... 50 ... 51 ... 52 ...
 photo eampf.jpg

I.A.P.H. @ PBP

-Sambungan Istana Airi-

... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...
... 6 ... 7 ... 8 ... 9 ... 10 ...
.WATAK.
Untold ... SP#1 ... SP#2
... SP#R ... SP#3 ...

{Cerita ini pernah TAMAT di blog. E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur}

MCI


{Diharap cerita ini dapat memberi pengajaran, insyaAllah}

Photobucket
... PROLOG ...

... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...
... 6 .... 7 ... 8 ... 9 ...

... 10 ... 11 ...

{TAMAT}

IU @ KHB

Photobucket
... 1 ... 2 ... 3 ... 4 ... 5 ...
... 6 ... 7 ... 8 ... 9 ...
... 10 ... SP ...

{cerita ini pernah TAMAT di blog. episod 11-akhir diremove sebab cerita dalam proses edit untuk penerbitan}

Cari cerita apa?

ANNOUNCEMENTS


1) FB group for this blog:
https://www.facebook.com/groups/bentukhati/ .
Feels free to join.
:)
2) Due to copyright issue, cik haliban dah deleted cerita-cerita lama sehingga 5 episod atau 10 episod sahaja. Sesiapa yang teringin nak baca yang full,E-BUKU boleh didapati di kedai shopee: https://shopee.com.my/cik.nabilahnur ^____^

~TERIMA KASIH~ARIGATOU GOZAIMASU~GHAMSAHAMIDA~

Dah S.O.L.A.T.?

Photobucket

Sabtu, 28 Julai 2012

KHB @ IU Special

Iwana leka menggunakan aplikasi Photoshop untuk menyunting gambar-gambar yang telah dipindahkan dari kad memori kamera ke komputer peribadinya. Sekejap tetikus dibawa ke kiri, sekejap dibawa ke kanan. Seronok benar dia melakukan hobinya yang satu itu. Sesekali, dia mneghirup kopi yang disediakan.
         Ulwan yang keluar daripada bilik kerjanya mengangkat wajah daripada fail di tangan. Ruang tamu kondominium yang didiaminya bersama Iwana sekarang itu diperhatikan sekali sebelum dia memandang si isteri yang tidak mengendahkan kehadirannya itu. Khusyuk sungguh wanita kesayangannya itu.
         “Sayang…” Ulwan menapak dan duduk di sisi Iwana di sofa. Fail di tangan diletakkan di sebelah komputer riba isterinya.
         “Awak, dah siap kerja?” Iwana mengukir senyuman buat suaminya.
         “Belum. Tengah fikir sesuatu. Awak buat apa?” Ulwan memandang hasil kerja Iwana. Gambar bunga yang jelas berlatar pemandangan yang tidak beberapa jelas itu memang cantik. Ditambah lagi penambahan ayat suci al-Quran di situ. Gambar itu tampak menarik.
“Tak ada apa-apa. Kerja biasa. Awak hendak air? Saya buatkan ya?” Iwana mula bangun apabila Ulwan mengangguk. Sebentar kemudian, Iwana kembali bersama secawan kopi.
“Terima kasih, sayang,” ucap Ulwan sebagai penghargaan buat isterinya. Ucapan terima kasih sahaja tetapi Iwana sendiri sudah berasa bahagia. Sebelum Ulwan minum, dia menyuakan cawan tersebut kepada Iwana terlebih dahulu. Satu perkara baru yang dipelajari oleh Iwana, dia akan disuakan minuman untuk minum terlebih dahulu walaupun satu sisipan sebelum suaminya minum di tempat yang sama. Sunnah Rasulullah, kata Ulwan.
“Herm… sedap kopi yang sayang buat. Terima kasih daun keladi, lain kali buat lagi ya.” Ulwan menyengih.
“Untuk cinta merah warnanya, untuk awak yang tersayang apa salahnya,” balas Iwana berpantun selamba.
Ulwan ketawa kecil. Dia tidak menyangka Iwana akan membalas pantun dua keratnya. Tiba-tiba rasa comel pula apabila mereka berpantun, bunyi seperti orang Melayu Asia pula.
“Orang dahulu bersugi guna siwak, boleh tak nak pinjam riba awak?”
Erk… Iwana mengangkat sebelah kening. Dipandang ribanya sebelum memandang Ulwan kembali. Mereka berpandangan seketika sebelum Iwana mula memahami apa yang dipinta oleh suaminya.
Ulwan melabuhkan kepalanya di riba Iwana apabila isterinya menepuk-nepuk riba beberapa kali tanda permintaannya akan dipenuhi. Setelah dia selesa begitu, Ulwan berasa rambutnya diusap lembut.
“Manjanya,” ujar Iwana apabila melihat riak wajah suaminya yang nyata senang dibelai begitu.
“Dengan awak dan bonda sahaja. Dengan orang lain, tak berani.” Balas Ulwan lalu ketawa kecil dengan jawapannya sendiri.
“Oh… dengan bonda pun awak manja begini ya. Ingatkan tough sangat. Habislah kalau peminat awak tahu awak manja macam ni,” ucap Iwana. Tangannya mula merayau daripada ubun-ubun lelaki itu kepada wajah lelaki itu. Disentuhnya kening Ulwan, turun kepada pipi, pergi kepada hidung dan akhirnya turun kepada bibir. Namun, selepas itu, jari-jemarinya itu digenggam oleh Ulwan.
“Saya tak ada peminatlah, sayang.” Ulwan bermain pula dengan jari-jemari Iwana yang tadinya menari-nari di wajahnya.
“Mustahillah. Awakkan putera diraja. Kacak dan berbadan tegap pula tu. Senang cerita, jejaka ideallah. Tentu ramai gadis-gadis Jauzan yang meminati awak.” Apabila sebelah tangannya dipegang Ulwan, sebelah lagi tangannya mula bermain di kepala suaminya kembali.
“Bahagian putera diraja sehingga jejaka ideal tu betul. He. He. He. Tapi bahagian akhir sekali tu salah. Saya hidup di Jauzan sebagai rakyat biasa yang bekerja sebagai peguam. Lagipun, saya memang susah hendak keluar di media massa. Senang cerita, kehidupan saya langsung tidak ada kaitan dengan urusan pentadbiran negara. Kira saya seperti anak raja yang low profile la…” Ulwan memuji dirinya sendiri kemudiannya tersengih.
Iwana mencuit hidung suaminya, “Orang low profile mana boleh puji diri sendiri. Masuk bakul, angkat sendiri pula ya. Ish. Ish. Ish. Suami siapalah ni…”
“Tak kisahlah saya ada peminat atau tidak. Yang paling penting, sekarang ini saya ada awak. Alhamdulillah. You filled my heart. You completed my life. Dan kita berdua pula ada Allah.” Ulwan mencium jari-jemari isteri yang digenggamnya tadi.
“Mulut manis!” Iwana tersenyum.
Sebenarnya, dia juga bertuah dijodohkan dengan Ulwan. Suaminya itu adalah seorang hamba Allah yang baik. Ulwan adalah hamba yang taat kepada Allah dan sentiasa berusaha menjauhi laranganNya. Matlamat hidup manusia adalah beribadah kepada Allah dan hidup bersama Ulwan sudah menjadi satu cara untuk dia mendekatkan diri kepada Allah. Subhanallah…
         “Saya merancang untuk hidup dengan awak, bukan sahaja di dunia ini tetapi sehingga hereafter. Saya berharap saya layak untuk bersama awak di sana kelak,” ujar Ulwan,  merenung wajah isteri yang menunduk memandangnya itu. Kalau dahulu, dia perlu menjaga pandangannya namun setelah berkahwin dengan Iwana, dia bebas untuk merenung wajah tersebut dengan penuh rasa kasih.
         Iwana menggeleng sendiri mendengar ucapan suaminya, “That is supposed to be my line, honey. Awak seorang lelaki yang terlalu baik. Di sana kelak, dengan izin Allah, awak tentu akan dijanjikan dengan bidadari-bidadari yang jauh lebih cantik dan suci daripada saya. Saya bimbang saya saja yang tidak layak untuk awak.”
         Mata Iwana mula berair apabila terfikirkan kemungkinan dia tidak layak untuk memasuki Syurga Allah SWT, apatah lagi hendak berada di sisi Ulwan. Ya Allah, ampunilah dosa-dosaku. Aku tidak sanggup masuk ke nerakaMa namun aku tidak tahu jika aku layak masuk ke SyurgaMu!
         Ulwan  bangun daripada pembaringannya. Lantas, dia menarik Iwana supaya dekat dengannya. Dipeluk wanita itu penuh kasih sayang. “Kita bertemu kerana Allah, kita berkahwin kerana Allah dan kita bercinta kerana Allah. Kalau macam ini, kita kena sama-sama berusaha supaya kita dapat bersama di Syurga Allah dan juga agar kita dapat bersama-sama dengan Rasulullah juga kelak. Insya-Allah, Allah itu Maha Adil. Kalau kaum lelaki dihadiahkan bidadari, kaum perempuan pula Allah kurniakan bidadara. Herm… ini yang saya jeles dengan awak ni.”
         Iwana yang enak memeluk suaminya ketika itu tersenyum mendengar kata-kata akhir Ulwan. Usikan Ulwan itu dibalas dengan sesuatu yang tidak dijangka oleh suaminya.
         “Aaauuu…” Ulwan memegang telinga kirinya.
         “Sayang, sejak bila awak pandai buat macam ni? Nak kena dakwa ni!” sambung Ulwan. Bulat matanya memandang Iwana yang sudah tersengih nakal itu. Wanita itu kemudiannya melompat bangun dari sofa yang diduduki mereka.
         “Peguambela Raja Zulqarnain Ulwan, anda tidak boleh menuduh tanpa bukti,” balas Iwana, mula menjauh daripada suaminya.
         Terangkat kening Ulwan. Nampaknya, isterinya itu semakin nakal. Ulwan mula bangun dari duduknya. “Oh, wahai Yang Mulia Arif Tengku Iwana. Saya ada bukti yang kukuh. DNA Yang Mulia Arif tentu masih ada di telinga saya. Kalau saya hantar untuk penyiasatan lanjut, Yang Mulia Arif tentu akan bersalah!”
         Ulwan bergerak pantas ingin menangkap tubuh isterinya namun wanita itu lebih pantas melarikan diri. “Sayang, jangan lari!”
         Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. Sepantas mana pun Iwana melarikan diri, nyata Ulwan lebih laju daripadanya. Akhirnya, Iwana terperangkap.
         “Nakalnya awak sekarang. Sengaja hendak goda saya, kan?” Ulwan berbisik perlahan.
         “Mana ada!” Iwana tiba-tiba berasa seram sejuk. Ini siapa hendak menggoda siapa ni?

Ulwan tersenyum melihat gelagat isterinya yang masih malu-malu kucing dengannya. Baguslah. Malu itu adalah keistimewaan yang sepatutnya ada dalam diri setiap Muslim. Tangan yang tadinya diletakkan di sebelah kepala isterinya dibawa ke dagu Iwana untuk mengangkat wajah wanita itu. Mereka bertentang mata seketika sebelum Ulwan mencium dahi isterinya penuh kasih.
         “Sebagai hukuman, yang tertuduh Tengku Iwana akan dikenakan hukuman hidup bersama saya selama-lamanya! Keputusan adalah muktamad dan tidak boleh dibangkang. Perbicaraan selesai,” ujar Ulwan dengan senyuman.
Iwana tersengih. Sekarang mereka sudah bertukar watak pula. “Saya rela, Yang Arif.”
Dahi bertemu dahi. “Awak sudah tiada pilihan, sayang. Be with me forever?
 “Dengan izin Allah.”

-TAMAT-
20 Ramadhan 1433H
         
oookkkeeeyyy....

adakah episod ini sangat keterlaluan???

-editted, kalau ada yang dah baca sebelum ni, mohon maaf sebab masa tu cik haliban 'gedik' sgt... editted version ni mcm okay sikit kot. =P

3 komen:

eija berkata...

laaaa tamat lg...cpt nya....buat cite br plk...

Unknown berkata...

sweet nyer! haha! ^_^

Nava_JksCri berkata...

Double thumbs up!!

Catat Ulasan

Mohon komen entri kali ini. Terima kasih!!! :D

SHOPEE CIK HALIBAN
UNTUK ORDER
BUKU FIZIKAL
& E-BUKU: Shopee.com.my/cik.nabilahnur
.
.
.
.
.





 
 

Designed by: Compartidísimo | Brought to you by Blogger Template Place & Blogger Tutorial
Scrapping elements: Deliciouscraps©